Raz, dwa, trzy…

Zadania polegające na uzupełnieniu ciągu liczbowego kolejnym lub brakującym wyrazem, są z reguły kontrowersyjne. Kilkuletnie dziecko nie będzie miało wątpliwości, że jedyną liczbą, którą należy zastąpić znak zapytania w ciągu 1, 2, 3, ?, 5, 6,… jest czwórka. Teoretyk liczb poda i uzasadni przynajmniej kilkanaście innych możliwości. Należałoby więc przyjąć, że rządząca ciągiem reguła powinna mieścić się w programie szkoły podstawowej lub średniej, choć zapewne i to nie zawsze gwarantowałoby jednoznaczne rozwiązanie.
Mam nadzieję, że poniższa podobna łamigłówka nie będzie kontrowersyjna. Tym razem zamiast ciągu liczb jest ciąg działań:

Łatwo zauważyć, że w ciągu brak działania 1/23=…. Nieco trudniej ustalić, że przyczyną są nawiasy, które musiałyby się wówczas pojawić po prawej stronie: …=1/(2*3*4+5–6). Znak dzielenia nie jest przeszkodą – dozwolone jest korzystanie z pełnego kwartetu podstawowych znaków działania, ale inne „sztuczki” wykluczamy.
Wypada jeszcze dodać, że „wyliczanka” zastępująca znak zapytania powinna być jak najkrótsza. Długasy będę uwalniał bez zwłoki.

Komentarze z prawidłowym rozwiązaniem ujawniane są wieczorem w przeddzień kolejnego wpisu (z błędnym zwykle od razu). Wpisy pojawiają się co 7 dni.