Powrót hetmana

Zaniedbałem szachy, więc powracam do nich – na razie nieśmiało, półgębkiem, bo korzystając tylko z podstawowych reguł, czyli sposobów poruszania się figur. We wpisie za kilka dni będzie śmielej i pełną gębą.

Poh_1

Hetman, który znajduje się na polu g1, powinien dotrzeć do swojego króla, czyli na pole b8. Jednak w trakcie wędrówki jego sposób poruszania się ulega metamorfozom. Zaczyna ruchem hetmana, ale znalazłszy się na drugim i każdym następnym polu, kolejne posunięcie powinien wykonać jak figura, której symbol znajduje się na danym polu. Na przykład:
– po pierwszym ruchu na b1 wirtualnie staje się skoczkiem, czyli w następnym ruchu może znaleźć się tylko na polu a3, c3 lub d2;
– po pierwszym ruchu na h1 staje się pionkiem, który rusza się zawsze tylko o jedno pole do przodu (do góry), czyli kolejnym polem będzie h2, na którym na krótko zmieni się w wieżę.
Na pustych polach nie wolno się zatrzymywać, bo grozi to bezruchem, ale można przez te pola przechodzić.
Proszę podać kolejność pól na trasie.

Kom