Trójkowo

Działaniem typowym dla arytmetyki szkieletowej jest mnożenie. Szkielet tworzą miejsca po cyfrach (zwykle puste kratki) w zapisie słupkowym działania, którego rekonstrukcja jest celem. Klucz do celu, czyli do rozwiązania, stanowią niektóre ujawnione cyfry (w czynnikach i/lub w iloczynach – cząstkowych i końcowym) oraz ewentualnie jakieś dodatkowe warunki. Zadanie jest tym lepsze autorsko, im bardziej wątpliwa wydaje się jednoznaczność jego rozwiązania w kontekście liczby i rozmieszczenia ujawnionych cyfr oraz liczby warunków dodatkowych (najlepiej jeśli wcale ich nie ma). No i oczywiście do rozwiązania powinna prowadzić umiarkowanie wyboista ścieżka logiczna. Oto dwa przykłady nie całkiem idealne, ale przynajmniej bez dodatkowego warunku:

Idealnie nie jest, bo jedno z zadań ma więcej niż jedno rozwiązanie. Które i którą kratkę należałoby w nim zastąpić jeszcze jedną trójką, aby liczba rozwiązań zmalała do jednego?

Komentarze z prawidłowym rozwiązaniem ujawniane są wieczorem w przeddzień kolejnego wpisu (z błędnym zwykle od razu). Wpisy pojawiają się co 7 dni.